Статті

Два фактори, які заважають розвиватися американському ринку музичних інструментів

Оприлюднено

Дані з продажів за 2015 рік вже доступні і добра новина полягає в тому, що галузь заявила про скромний приріст прибутку. Поганою новиною є те, що 7,1 млрд. доларів доходу на ринку музичних інструментів та звукового обладнання – це все ще нижче рекордного рівня у 2005 році. Ця різниця провокує багато проблемних питань.

Чи означають дані результати спад зацікавленості в музичній творчості? Чи, згадуючи фінансову кризу в 2008, споживачі неохоче витрачають гроші на речі, котрі не є першою необхідністю? Можливо, промисловість програє битву в доходах за цією статтею смартфонам та онлайн-іграм? Всі наведені вище причини справедливо підтверджують думку, що йдеться про відставання у своїй галузі. Тим не менше, ми стверджуємо, що два сейсмологічні технологічні тренди постають тут головними винуватцями.

Першу причину можна узагальнити за допомогою закону Мура. Ґордон Мур, засновник напівпровідникового гіганта Intel, передбачив у 1965 році, що кожні 2 роки мікропроцесори подвоюватимуться в потужності та падатимуть в ціні. Розвиток ринку повністю підтвердив його прогноз, а вдосконалення обчислювальних систем, що зросло в експонентній прогресії, пояснює, чому сьогоднішні смартфони є потужнішими за процесори ери 1970-х, які обслуговували систему соціального забезпечення США та коштували біля 20 млрд. доларів.

products sale totalpower -amplifiers

Закон Мура мав подібний ефект на ринку музичних інструментів, свідченням чого стало зростання продуктивності та зниження цін. Розглянемо, що сталося у сфері звукозапису. У 1996 році Roland представляє VS 880 – першу інтегровану комп’ютерну систему запису за роздрібною ціною $3000. Сьогодні з ноутбуком та потрібним програмним забезпеченням музикант може зібрати набагато потужнішу систему за вдвічі нижчою ціною. А якщо ви дійсно хочете записатися на дешевому пристрої, для вас – Garage Band компанії Apple. Це 4-трекова програма, що безкоштовно включена в кожен з 6,5 млн. «макбуків», проданих минулого року. Рівень цієї програми набагато вищий за оригінальні касетні рекордери «PortaStudio».

Потужні мікропроцесори, як і передбачив Мур, широко застосовуються в іншому звуковому обладнанні – синтезаторах, звукових процесорах, а також в традиційних продуктах, як наприклад, акустичних системах, багато з яких сьогодні обладнані вбудованими мікшерами, процесорами обробки сигналів та підсилювачами.

Якщо ви схильні бачити склянку наполовину повною, то могли б сказати, що ці переваги стали благом для споживачів у вигляді зекономлених коштів. З перспективи напівпорожньої склянки безкоштовна програма Garage Band, дешеве програмне забезпечення та недорогі синтезатори знизили прибутки виробників, дистриб’юторів та роздрібних продавців. На жаль, немає доказів того, що нижчі ціни привабили більше потенційних музикантів у цю сферу.

Як же впливатиме зниження цін, зумовлене розвитком технологій, на продажі? Точну цифру назвати неможливо, але з огляду на те, що в 31 з 53 категорій товару зі звіту, використовуються мікропроцесори, ми вважаємо, що дана тенденція зрізала близько 600 млн. доларів, або 8.4% з прибутку галузі.

Завантажити повний звіт NAMM за 2015 рік >>>

Другою важливою тенденцією, що впливає на прибуток індустрії, є онлайн-ринок вживаних продуктів. Музичні інструменти оцінюють за тими ж критеріями, що й інші продукти, про що свідчать високі ціни на старовинні струнні інструменти, гітари та духові. З цієї причини ринок уживаних речей завжди зростав. Ще 100 років тому торговці фортепіано скаржилися на конкуренцію з боку вживаних інструментів. «Це прокляття триває занадто довго», – казали вони зазвичай.

Проте з появою онлайн-майданчиків для торгівлі ринок вживаних речей перейшов на вищий рівень. Виробники клопоталися з приводу того, що станеться, якщо всі продукти з шаф та з-під ліжок з’являться на ринку. Оглянувши онлайн-платформи, здається, що страшний сценарій вже здійснився. Введіть «used guitar» на eBay, і вам запропонують 10 504 (станом на 28 лютого 2016) гітари, ціна на які лежить в діапазоні від 43000 доларів (вінтажні Les Paul) до 29,99 доларів (акустична гітара First Act в доброму стані). Ця суттєва пропозиція допомагає пояснити, чому так багато споживачів, особливо тих, кому до 30, регулярно переглядають вживані інструменти, перш ніж здійснити покупку. Хоч і не можливо повністю оцінити вплив ринку вживаних речей на прибуток галузі, неофіційні дані і зростання кількості онлайн-продукції дозволяє стверджувати, що він вагомий.

Виглядає, що ці два фактори найближчим часом не нівелюються. Технології продовжують розвиватися – хоч багато експертів стверджують, що, за законами фізики, удосконалення мікропроцесорів сповільниться. Поряд з цим позачасовий характер великої кількості музичних продуктів забезпечує надійний ринок вживаних речей. Незважаючи на ці проблеми, 2015 рік все ще був п’ятим за величиною за всю історію галузі, а 7,1 мільярдів доларів, що витратили споживачі на музичне та аудіообладнання, все ще достатньо для успішного функціонування ринку.

music industry

Зростання продажів в музичній індустрії ніколи не відбувалося впорядкованим або передбачуваним чином. Мультидекадний графік виглядає трохи схожим на пейзаж Скелястих гір з численними піками та впадинами. Проте якщо не звертати уваги на короткострокові коливання, тенденція тяжіє до зростання, а керує нею глибинне людське бажання створювати музику. Безліч виробників зі свого боку пропонують інструменти, щоб задовольнити це бажання. Ми погоджуємося з Йогі Беррою, котрий іронічно зауважив: «Пророцтва – складна річ, особливо щодо майбутнього». Тим не менше, винахідництво учасників виставки NAMM (Національної асоціації музичних виробників США) запевняє нас в тому, що в довгостроковій перспективі музична галузь рухатиметься вперед.

Brian T. Majeski, редактор інтернет-видання «The Music Trades Online»