Статті

Austrian Audio: сила капсуля та інші інновації в конденсаторних мікрофонах OC818 та OC18

Оприлюднено

Відколи студії перейшли на використання фантомного живлення і відмовилися від лампових мікрофонів, конденсаторні мікрофони з великою діафрагмою набули масового розповсюдження. Технічні характеристики кожного нового покоління мікрофонів щоразу вдосконалювалися, але багато хто стверджує, що на шляху розвитку технічних параметрів було втрачено щось більш цінне.

Поточна модель студійного лампового мікрофона AKG C414 XLS може похвалитися найсучаснішими показниками еквівалентного рівня шуму, світлодіодною індикацією акустичної спрямованості та іншими сучасними перевагами. Та все ж найбільш ранні моделі мікрофона AKG C414, які сьогодні є рідкістю, коштують астрономічні суми. Причиною цьому є основний компонент, що визначає продуктивність мікрофона – його капсуль.

Латунне кільце – «інженерне диво» мікрофонів AKG

Розроблене спершу для мікрофонів C12, а згодом – використане у ранніх версіях C414, «латунне кільце» AKG CK12 стало інженерним дивом, яке описувалося як найскладніший мікрофонний капсуль, серед усіх створених до того. Як і більшість капсулів з великою діафрагмою, його дія ґрунтувалася на принципі Браунмюля-Вебера, генеруючи свою кардіоїдну характеристику з акустичного лабіринту, сформованого із серії круглих пластинок із пробитими в них отворами. Однак комплексна та новаторська реалізація цієї концепції AKG дала їм більш незалежний контроль над звуковим тиском та градієнтами компонентів звуку, ніж у класичних капсулях Neumann з великою діафрагмою. Таким чином, серед багатьох інших своїх сильних сторін, добре налаштоване «латунне кільце» CK12 забезпечувало чудові характеристики частотного відклику як на осі, так і поза нею.

На жаль, ця витончена модель мала і слабку сторону. Повністю ручне виготовлення капсуля було трудомістким, непослідовним і складним у реалізації процесом з високим показником браку – вся фабрика зазвичай виробляла лише один мікрофон на основі капсуля CK12 на день. Врешті-решт, керівництво компанії AKG було настільки розчароване труднощами виготовлення латунного кільця, що вони прийняли рішення замінити його на капсуль іншої конструкції, візуальною відзнакою якого стало біле пластикове кільце. Ця зміна відбулася понад 40 років тому, і з того часу у нових поколіннях С414 з’явилися численні конструкції капсуля. Та для багатьох звукорежисерів оригінальна версія капсуля залишається найкращою.

Подібно до багатьох популярних вінтажних виробів, капсуль CK12 став об’єктом копіювання. Декільком найновішим екземплярам, зокрема створеним Тімом Кемпбеллом з компанії Campbell Transmitter, вдалося відтворити характеристики, подібні до оригінального CK12. Та все ж, їх досі виготовляють вручну у невеликих кількостях,  тож ці капсулі не підходять для використання у масштабах масового ринку. Тим часом на далекосхідних заводах випускають капсулі, зовнішньо схожі на «мідне кільце» CK12, але всередині більшість з них – це просто копії спрощеного дизайну капсуля Neumann K67, які мають мало спільного з CK12.

Кілька років тому група інженерів компанії AKG у вільний від роботи час розпочала дослідницький проект. Ідея полягала в тому, щоб переглянути конструкцію CK12 та створити новий капсуль, який мав би ті самі акустичні переваги, але який можна було би виготовляти більш послідовно. Інженери вивчили капсулі CK12 у найкращому стані, які вони лише змогли знайти, дослідили альтернативні матеріали та методи, які дозволили би надійно відтворити його характеристики.

В той же час, власники компанії вирішили перенести виробництво мікрофонів далеко від традиційного місця їх виготовлення у Відні. Понад 20 провідних інженерів AKG створили нове підприємство під назвою Austrian Audio, щоб завершити свої дослідження капсуля CK12 і створити нову лінійку мікрофонів. Через два роки після створення компанії перший з них нарешті вийшов на ринок – і на цей мікрофон покладені великі очікування.

Лінійка конденсаторних мікрофонів OC18 та OC818 з новим капсулем

Початковий склад нової лінійки включає дві моделі конденсаторних мікрофонів з великою діафрагмою, повністю виготовлених у Відні, в основі яких лежить новий капсуль, створений інженерами компанії Austrian Audio на базі CK12.

Мікрофон OC18 володіє фіксованою кардіоїдою акустичною спрямованістю, тоді як мікрофон OC818 має різну спрямованість, а також декілька цікавих додаткових функцій.

Обидва мікрофони містять перемикач з налаштуваннями -10 та -20 дБ: перша позиція досягається за рахунок зменшення напруги поляризації капсуля і слугує для захисту електроніки від перенавантаження. Друга позиція зменшує потужність вихідного сигналу для захисту підключених пристроїв, які приймають сигнал з мікрофона. Обидві моделі мають вбудований фільтр високих частот. Фільтр можна встановити на позначці 40 або 80 Гц. Він працює при 12 дБ на октаву для видалення небажаного дозвукового вмісту. Третя позначка фільтру – під час активації якої відхилення у 12 дБ діє у діапазоні нижче 80 Гц, а четверта позначка активує відхилення у 6 дБ на октаву в діапазоні між 80 і 160 Гц.

Усі найважливіші задні пластини капсуля CKR12 від Austrian Audio створені значною мірою на базі задніх пластин оригінальної моделі капсуля CK12. Їх, як і оригінальні пластини CK12, виготовляють вручну. Але новий капсуль також містить деякі цікаві нововведення.

Найбільш очевидною візуальною відмінністю є заміна знакового латунного кільця на чорний керамічний корпус. Це дозволяє зробити більш послідовним процес виготовлення капсуля, а також надає відносний захист від змін температури та вологості. І хоча оригінальний CK12 був закріплений на стандартному п’єдестальному кріпленні, новий капсуль CKR12 підвішений на трьох гнучких гумових прокладках. Вони служать внутрішнім ударним кріпленням, а відмова від п’єдестального кріплення допомагає мінімізувати небажані акустичні відбиття всередині мікрофонної сітки.

Якщо говорити про мікрофонні сітки, то і тут конструктори Austrian Audio знайшли місце для вдосконалення. Характерна квадратна мікрофонна сітка С414 була утворена двома окремими сітками, встановленими з обох боків центральної рами, де нижню половину корпусу можна було зняти. Ця схема не завжди дозволяла сформувати найбільш ефективну клітку Фарадея, тобто модель 414 могла бути сприйнятливою до радіочастотної інтерференції. Розробники Austrian Audio вирішили цю проблему завдяки використанню цільного корпусу. Таким чином, чорний OC18 та срібний OC818 виглядають менш схожими на C414. Це характерна риса зовнішньої естетики нових мікрофонів.

Означені моделі постачаються з простим кріпленням-затискачем, яке утримує мікрофон за «ніжку» в основі мікрофона. Кріплення-павук теж можна буде використовувати для мікрофонів цієї лінії, але багато кріплень сторонніх виробників можуть не підійти у зв’язку з незвичайною формою мікрофонів лінії OC.


У 2019 році “Комора” стала ексклюзивним дистриб’ютором Austrian Audio в Україні. Уже на початку жовтня запрошуємо до нашого шоуруму, щоб ознайомитися з новими моделями мікрофонів Austrian Audio.

За матеріалами: soundsound